Om meg

Bildet mitt
Mitt navn er Tony, og jeg har startet denne bloggen fordi det tydeligvis er blitt hipt igjen, samt at jeg er desperat etter annet tidsfordriv enn ex.phil og Final Fantasy Tactics Advance. Ja, også kan man ikke ha Mac uten å være hipsterblogger som vier sitt liv til å skrive kvasi-ironiske innlegg om hvor kult det er å blogge.

mandag 13. oktober 2008

Sparks

På bare to dager har jeg oppdaget to nye band jeg har blitt stormforelsket i. Forleden dag skrev jeg om Blonde Redhead, som jeg vil anbefale til den ene personen (Nina) som leser bloggen, og i dag har turen kommet til Sparks. 

Gruppa består av to brødre, og den ble dannet en gang på 70-tallet. Tror jeg. De spiller en slags sær pop-rock som tidvis minner veldig om Queen, bare skikkelig, skikkelig bra. Man liker ikke Queen. Freddie Mercury var en tøs. Uansett, jeg linker bare til den kuleste låta jeg har funnet hittil, så kan du gjøre deg opp en mening selv. Bare vær stille om det dersom du ikke skulle bli like begeistret som meg, for da blir jeg nødt til å poengtere hvor lite peiling du har. Bleurgh. 


Denne låta er helt fantastisk tøff, og det forundrer meg at den er laget av to karer som har vært i gamet i 30 år nå. Kreativitet og lekenhet som dette finner man ikke hos gaudere som Bruce Springsteen og U2, nei. 

2 kommentarer:

Nina L sa...

:O En shoutout! YES.

Har hørt mye bra om blonde redhead, skal sjekke det ut..

Tony sa...

Gjør det, jeg har blitt helt forelsket i stemmen til vokalisten. Det er bare nyyyydelig