Om meg

Bildet mitt
Mitt navn er Tony, og jeg har startet denne bloggen fordi det tydeligvis er blitt hipt igjen, samt at jeg er desperat etter annet tidsfordriv enn ex.phil og Final Fantasy Tactics Advance. Ja, også kan man ikke ha Mac uten å være hipsterblogger som vier sitt liv til å skrive kvasi-ironiske innlegg om hvor kult det er å blogge.

mandag 29. september 2008

Film med far

Jeg er hos min far nå. På TVen går en av de småleie Jason Bourne-filmene, jeg tror det er toeren. Jason står og snakker med ei dame mens han sikter på henne med en snikskyterrifle. Han bruker en relativt ny mobiltelefon. Den var ihvertfall ny da filmen ble laget.

-------------- ------------------

Intens jaktscene, glasskårene ligger strødd utover den travle gaten. Med lette bevegelser løper Bourne nedover en trang bakgate. Han har sorte sko, sko som ser sine beste dager nå. Til tross for mye løping, ser de ikke ut til å bli slitte. Bourne, derimot, har små svettedråper rennende nedover pannen.

--------------------------- ------------------------

Intens scene. Lite action, men dramatiske replikkutvekslinger. Personen vi trodde var hovedskurken, viste seg å bare være en mellommann. Overraskende. Fargebruken er interessant. Mye brunt og mørkegrønt, lite lyst. Regissøren vet tydeligvis hva han driver med.

----------------------- ---------------------------

Filmen er ferdig nå. Lite tilfredstillende med mangel på resolusjon. Må være en oppfølger der ute. Skal prøve å se den en dag. Bourne er litt som en moderne James Bond. Ihvertfall en moderne James Bond frem til Daniel Craig ble James Bond. Matt Damon er ikke like hardbarket som Daniel Craig, men han får jobben gjort. Godt øyeskuespill.

--------------- -------------

Film med far er gøy.

Ingen kommentarer: